A R A F M İ M A R L I K
Teklif İste

Kendiniz için veya bir başkası için tekne yaptırmak istiyorsanız, yapmanız gereken; ya işin başında kendiniz bulunacak ve kontrol edeceksiniz veya bu işlerden anlayan imalat şirketlerine bu işi devredeceksiniz. Eğer “Tekne imalatı için zamanım ve sabrım yok.” diyorsanız bırakın, bu işi adınıza biz yapalım. Deniz ve tekneler hakkındaki tecrübelerimizden, teknik servisimizden, hukuksal ve adli konulardaki çalışma arkadaşlarımızdan bu konuda yararlanabilirsiniz. Teknenin ilk başlama aşmasından itibaren tüm inşası boyunca yapılacak işler için, motor takılması, teknik ekipman, kamara, direk, donam konularında ve teknenin denize indirilip tamamlanmasına kadar olan süreçte hizmetinizdeyiz.

Tekne omurgasının işlenmeye başladığı ilk anlardan itibaren, inşaat ilerledikçe teknenin oluşumu, doğru yerde doğru malzeme, alınan malzemenin kontrolü, yapılan işin kontrolü, iskeletin koruma faktörleri, aşama aşama kontrolü tarafımızdan yapılır. Yat imalatında kullanılan başlıca ağaçlar çam, maun, tik, meşe ve ak meşedir. Direkler ak meşe veya çeliktendir. Mekanik kısımlar genelde ithal olup, tanınmış markalar tercih edilmektedir. İç dizayn, müşterinin özel veya ticari amaçlarına uygun yapılmaktadır. Yat türüne, ebadına ve müşterinin bütçesine bağlı olarak bir yatın imali 8-24 ay sürebilmektedir.

Ahşap ,yatçılığın doğuşundan beri klasik tekne malzemesidir. Ağacın İşleme kolaylığı, hafifliğinin yanı sıra sağlamlığı, soğuğu sıcağı izole edebilmesi, diğer malzemelere oranla yorulmaya karşı mukavemeti, görüntüsü ve sıcaklığı yatçılara hep cazip gelmiştir. Geleneksel usullerle yapılmış tekneler, senelik bakım gerektirseler de; modern inşa yöntemleriyle yapılmış ahşap teknelerin bakım ihtiyaçları çok azalmıştır. Günümüzde 100 yaşını aşmış ve restorasyon işleminden sonra bu gün eski günlerine oranla çok daha fazla kullanılan ve zorlanan klasik ahşap yarış yatları mevcuttur. Ahşap tekneler yapım tarzları gereği; tamamen terk edilmedikleri takdirde hakikaten neredeyse sonsuz ömürlü olabilirler. On yıllar içinde bir teknenin güvertesi, kaplamaları, mobilyası, hatta omurgası değişik zamanlarda sırayla yenilenebilir ve tekne diri olarak hep ayakta tutulabilir.